Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een vriend van mij gooide vuurwerk naast me neer en ik heb nu een aantal weken al niet kunnen werken. kan ik dit vergoed krijgen via zijn verzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als er een aantoonbaar verband is tussen jouw afwezigheid op je werk en het vuurwerk dan wel; Dan valt het onder zijn aansprakelijksheidsverzekering. Echter, de vraag is natuurlijk hoe je dat kan aantonen. Heb je fysieke schade opgelopen waardoor je niet kan werken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan of en hoe groot je financiele schade is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, schade is schade. De hoogte maakt niet uit voor de aansprakelijkheidsstelling.
Als jij kunt aantonen dat jij schade hebt geleden, welke schade dan ook, doordat hij onverantwoordelijk is omgegaan met vuurwerk dan kan dat inderdaad vergoed worden via zijn aansprakelijkheidsverzekering. Je moet hem dan wel, via een brief, aansprakelijk stellen. Het is dan aan hem of hij dat via zijn verzekering wil laten lopen of zelf gaat betalen. Als hij een goede vriend is zal hij er alles aan doen om jou schadeloos te stellen als het inderdaad zijn schuld was.

Nog even n.a.v. je vraag: er moet wel een zgn "causaal verband" zijn tussen het gooien van het vuurwerk en het feit dat jij nu niet kunt werken. Als je bijv. verwondingen hebt opgelopen door het vuurwerk en je kunt daardoor niet werken, dan is er een causaal verband. Heb je alleen je jas verbrand, dan is er geen causaal verband tussen het ongeluk en het niet kunnen werken.

Kom dus met bewijsmateriaal en/of getuigenverklaringen. Eigenlijk had je dat al veel eerder moeten doen, direct na het ongeluk. Je zaak wordt er nu niet geloofwaardiger op voor de verzekering. Die zijn er nl. niet al te happig op om maar direct uit te keren. Maar je kunt het uiteraard proberen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Samenvattend: je kunt hem voor alle vermeende schade door zijn gedrag aansprakelijk stellen (mits bewezen), maar om schadevergoeding te kunnen krijgen voor het "niet kunnen werken" moet er een causaal verband zijn tussen het ongeluk en de schade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding