Kan ik mijn opgebouwde pensioenen online checken zonder een DigiD? Ik heb er namelijk geen. Woon in Duitsland nl.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Als je in Dld staat ingeschreven, nemen ze als het goed is de pensioengegevens en saldi uit NL over... Dit kan overigens best een paar jaar duren en veelvuldig schriftverkeer met Berlijn verlangen (= veel geduld). Ze (Deutsche Rentenversicherung in Berlijn) wil dan van de echt nog even alles weten van je tijd in NL (studietijd, werktijd, pensioenopbouw, loonbriefjes/jaaropgaven/etc).

Je kan het voor Dld zelf hier navragen:
http://www.deutsche-rentenversicherung-bund.de/DRVB/de/Navigation/_home_node.html

http://www.deutsche-rentenversicherung-bund.de/SharedDocs/de/Navigation/Service/Servicebereich%20II/FAQ/FAQ_Ausland_node.html

Je in NL opgebouwde pensioenen kan je zonder DigID niet in het buitenland online opvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je in Nederland werkt kun je volgens mij ook een DigiD aanvragen, en zo inloggen op de pensioenoverzichtsite.
http://www.digid.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal behoren NL pensioenmaatschappijen ieder jaar een pensioenoverzicht te sturen. Als ze dit niet doen zul je dit schriftelijk aan moeten vragen en daarvoor heb je geen DigiD nodig. Waarschijnlijk wel een kopie van een ID meesturen bij de aanvraag.
Met een DigiD heb je geen toegang tot je pensioengegevens.

Toegevoegd na 5 uur:
Foutje.
Als je nog pensioen opbouwt in NL heb je met je DigiD toegang tot je pensioengegevens.
Heb je een pensioenuitkering en bouw je niet meer op dan heb je geen toegang tot je gegevens.