Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je werkloos bent in België en een uitkering ontvangt, kun je dan werk gaan zoeken in Nederland en intussen uitkering ontvangen in België?

Ik overweeg om naar Nederland uit te wijken. Momenteel ben ik echter werkloos. Ik dacht dat ik ooit eens gehoord heb dat je kunt uitkering krijgen gedurende de eerste maanden dat je in het buitenland werk gaat zoeken. Is dat nog steeds zo? Kan ik ergens online die informatie inkijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
833

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je komt in een grenswerkersregeling, dus het wordt wel duidelijk aan allebei de kanten hoe het zit.
Maar je kan natuurlijk even wachten met melden aan de instanties tot je je eerste salaris hebt ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Werk zoeken kun je overal ter wereld.
Wat dat met je uitkering te maken heeft ontgaat me.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als je werk zoekt kan dat over de hele wereld zijn. Internet bied je deze keuze. Alleen als je wordt uitgenodigd voor een gesprek zul je naar dat land toe moeten. Wordt je aangenomen dan is dat toch prima. Krijg je geen ww meer. Je zult echter wel in belgieen moeten blijven tot je werk hebt en aan moeten geven wanneer je voor meer dan een dag weg bent om het sollicitatie gesprek te voeren
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding