klopt het dat als je bijstand krijgt dat ze dan bij je thuis komen en je huis door zoeken op verbrogen geld???

Ik heb gehoord als je bijstand krijgt dat ze dan bij je langs komen en je huis door zoeken op geld of andere dingen van waarde .
Klopt dit en mag dit zomaar is dit dan geen privage schendig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Welnee, dat zou wat zijn, daar hebben ze bovendien echt de mankracht niet voor.
Wel moet je periodiek langskomen, en inzage geven in je bankzaken.
En bij een duidelijk vermoeden van fraude kunnen ze bij je langskomen om onderzoek te doen, maar dat is dus geen standaardhandeling.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geen goed duidelijk antwoord gekregen maar om dat het volgens mij toch niet zomaar mag kies ik dit als beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ja, je bent verplicht mee te werken aan een huisbezoek. Overigens is dat niet (alleen) om geld te zoeken, maar vooral voor controle op samenwoonfraude (het beruchte tandenborstels tellen)
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De informatie uit de bron bij je antwoord is heel wat genuanceerder dan de tekst in het antwoord zelf. Ik raad de vraagsteller aan vooral de informatie in de bron goed te lezen.