Een stichting mag wel winst maken, maar de uitkering van de gemaakte winst is aan beperkingen onderworpen. Om deze reden is de stichting, net als de vereniging, géén geëigende vorm om een onderneming te starten.
Een stichting wordt meestal opgericht als er een ideëel of sociaal doel wordt nagestreefd.
13 jaar geleden
Nee, stichtingen kunnen winst maken.
Als een stichting winst maakt moet dat in de stichting blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor veel goede doelen zijn stichtingen
Doel mag echter niet zijn winst te maken.Het geld moet kort gezegd dus weer uitgeven worden.