Hoe wordt Rook/roetschade door brand buren vergoed?

Ik heb schade door brand bij buren. Woon in appartement. Opstal verzekering via VVE. Ik heb geen inboedel verzekering. Brand is ontstaan bij buren. Eigenaar van flat had onderverhuurd. Huurder is verdwenen. Hoe En bij wie kan ik de schade aan mijn inboedel verhalen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

De verzekering van de buren betaalt de extra schade van de brand-gevolgen. Je kan daarvoor wel contact opnemen met je opstalverzekering i.v.m. bemiddeling. Je kan ook met de buren even overleggen en dan beslissen of je "officieel" een aangetekende brief stuurt (aan de buren) met een schadeclaim. De buren leggen dat dan voor aan hun brandverzekering of aan hun WA-verzekering. Belangrijk is vooral, dat je het in alle vriendelijkheid en ontspannen met de buren bespreekt. Dat houdt de verstandhouding goed en dat is ook erg belangrijk voor de toekomst. Heb zelf eens een "schade door de buren" mee gemaakt en dat is zo zonder problemen door hun verzekering opgelost. Heeft mij verder geen cent en geen moeite gekost.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
"Eigenaar van flat had onderverhuurd. Huurder is verdwenen."
Zal dus verhuurder worden.