Waarom de zin "geld lenen kost geld" achter sommige reclames?

Oke, ik begrijp wel dat geld lenen inderdaad geld kost, maar in bijvoorbeeld de huidige Opel reclame wordt gezegd dat je nu 50% kan betalen en dan over 1 (of2?) jaar nog eens 50% zonder rente. Lijkt mij dat daar dan niet stiekem toch wel rente in zit toch?

Dus waarom dan toch die tekst er alsnog achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Toch wel.
Het oude gezegde: "voor niets gaat de zon op" geldt ook bij het kopen van een nieuwe auto.
50% van het bedrag over 1 jaar betalen gaat op een of andere manier geld kosten. Niet alleen door rente maar bijv. door minder korting/inruil of door verplichte 'verzekeringen' etc.
Vaak zijn dit soort acties met uitgestelde betaling gekoppeld aan een Primeline product. Niet iedereen heeft daar even goede ervaringen meer
Utrecht
13 jaar geleden
Waarschijnlijk betekend dit dat als je het niet binnen dat termijn kan betalen er een flinke rente aan vast zit. Dus je leent geld en omdat dit een standaard zin is gebruiken ze deze. Anders wordt de reclame te lang. (of er zijn bepaalde voorwaarden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen rente zijn kosten..

Bij dit soort producten moet je vaak wel administratiekosten betalen. Echt kostenloos is het vrijwel nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doen ze om extra een signaal af te geven.
je kan overal heel makkelijk geld lenen, maar je betaald er veel rente over, en mensen met een krappe beurs die in de verleiding komen om te lenen zien die tekst en worden zo misschien op andere gedachten gebracht.
je moet het wel binnen een bepaalde tijd terug kunnen betalen, anders krijg je echt problemen.
eerst sparen en dan kopen is mijn ouderwetse advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk zijn de rentekosten verrekend in de aanschafprijs.
Verder moet je met het volgende rekening houden:
ook een lening voor 0 % rente wordt aangemeld bij het BKR. Dit Bureau Krediet Registratie houdt bij wat de schulden zijn van personen. Wanneer je dus een auto koopt met een lening, wordt dit gezien als openstaande schuld en dit kan bijvoorbeeld een volgende lening of afsluiten van een hypotheek in de weg staan. Omdat bedrijven kunnen checken of jij ergens schulden hebt.
Denk dus goed na voor je gebruik maakt van de "service" van een zogenaamd kosteloze of renteloze lening!

Toegevoegd na 2 minuten:
ook een uitgestelde betaling - zoals dat zo mooi heet - is dus een lening en wordt dus bij BKR gemeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de overheid dat sinds april 2009 verplicht heeft gesteld bij reclames en informatie over consumptieve leningen.