Reclame werkt zeker nog. Soms bewust, meestal onbewust.

Ik citeer de gemiddelde huisvrouw op dinsdagochten, 10:30 uur in de Albert Heijn: "Ik trek mij nooit wat aan van reclame. Ik kook alleen bekende merken".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het niet zou werken, zouden er niet al die miljoenen aan worden uitgegeven.
AWM
14 jaar geleden
Voor nieuwe produkten is het noodzakelijk.
Voor bestaande produkten is naamsbekendheid heel belangrijk en dat bereik je alleen met reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het werkt, en helaas blijkt reclame die irriteert het beste meest effektief te zijn. Da's de reden waarom vooral radioreclame zo tenenkrommend irritant is (die Etos, in hysterisch snel tempo ingesproken met kopstem door iemand die van zichzelf ook al een hoge stem heeft. Aaaargh!)
Humoristische en artisiteke reclame-uitingen worden, begrijpelijk, meer gewaardeerd, maar zijn minder effektief omdat het merk minder goed blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, al denk ik persoonlijk wel dat men met steeds meer originelere vondsten moet komen om mensen te blijven prikkelen. Humor doet het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Anders zou 't niet meer bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel geredeneerd...

Waarom komt er steeds meer reclame?

het enige antwoord is, omdat het werkt, daarom komt er steeds meer reclame...

Je kunt de grootste onzin uitkramen, met voldoende herhalingen, gaat men het geloven... En als jij als leverancier dat voor elkaar krijgt, dan heb je succes...

Zo simpel is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carglass repareert, carglass vervangt, ze dreunen het helemaal je kop in en als je dan schade aan je ruit hebt, denk je toch aan Carglass. Reclame werkt.