hoelang van te voren moet een werkgever einde contract melden

zit al sinds 01-11-2010 in ziektewet, nou heb ik een brief gekregen van me werk dat me contract niet meer verlengd wordt, ik meen toch dat de werkgever mij dit had moeten mededelen een maand van te voren/ en niet 1 dag na
dat me contract afgelopen is

Toegevoegd na 7 minuten:
er is geen sprake van een eventuele eind datum, het zou de bedoeling zijn dat ik naar een licom bedrijf zou doorstromen, dit is een project dan de gemeente, die mensen die op de wachtlijst van de licom staan daar tijdelijk terecht komen, in afwachting van een plaats bij de licom

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jouw werkgever je 1 dag na het verlopen van de einddatum heeft gezegd dat je contract niet wordt verlengd dan heeft hij zichzelf in de vingers gesneden. Als je op de dag van de einddatum niks hebt gehoord over stopzetting of voortzetting dan is het contract voor een zelfde periode stijlzwijgend verlengd. Dus als jij een jaarcontract had, dan heb je nu weer een jaarcontract, inhoudende dat je werkgever jou ontslaat. Vraag eens aan hem of hij al een ontslagprocedure heeft gestart en anders ga je gewoon weer doodleuk (als je bent hersteld) aan het werk. Hij kan je wel op non-actief zetten, maar is dan wel verplicht je salaris door te betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100