Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bijzonderverlof in je vakantie

Ik heb twee weken vakantie maar moet helaas volgende week naar een begrafenis van een oom. Dit is derdegraads dus krijg ik hier een dag voor... maar het valt in mijn vakantie... krijg ik later nog een vakantiedag ervoor terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet nee
hangt een beetje van je werkgever af,
al zullen de meesten het beschouwen als pech dat het in je vakantie valt en je geen vakantiedag ervoor teruggeven.
Evengoed gecondoleerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geen adv dag is kun je deze terugkrijgen als je er volgens CAO vrij voor krijgt. Je hebt dan immers ook niet van je vrije dag genoten. Hetzelfde geldt voor ziek worden tijdens je vakantie. Het beste kun je het wel zo snel mogelijk aan je werkgever laten weten. Mocht die 2 weken dicht zijn, via fax of email.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tenminste als de begrafenis op een werkdag plaatsvindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet onder welke CAO je valt of wat er in je arbeidsovereenkomst cq bedrijfsreglement vermeld staat maar over het algemeen gezien geeft vrijwel geen enkele CAO een verlofdag voor de begrafenis van een 3e graads familielid. Mocht dit in jouw geval wel zo zijn en valt de begrafenis op een vakantiedag, zijnde geen ADV-dag, dan kun je deze dag terugkrijgen. Kijk het nog even na zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding