bijzonderverlof in je vakantie

Ik heb twee weken vakantie maar moet helaas volgende week naar een begrafenis van een oom. Dit is derdegraads dus krijg ik hier een dag voor... maar het valt in mijn vakantie... krijg ik later nog een vakantiedag ervoor terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet nee
hangt een beetje van je werkgever af,
al zullen de meesten het beschouwen als pech dat het in je vakantie valt en je geen vakantiedag ervoor teruggeven.
Evengoed gecondoleerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geen adv dag is kun je deze terugkrijgen als je er volgens CAO vrij voor krijgt. Je hebt dan immers ook niet van je vrije dag genoten. Hetzelfde geldt voor ziek worden tijdens je vakantie. Het beste kun je het wel zo snel mogelijk aan je werkgever laten weten. Mocht die 2 weken dicht zijn, via fax of email.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tenminste als de begrafenis op een werkdag plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet onder welke CAO je valt of wat er in je arbeidsovereenkomst cq bedrijfsreglement vermeld staat maar over het algemeen gezien geeft vrijwel geen enkele CAO een verlofdag voor de begrafenis van een 3e graads familielid. Mocht dit in jouw geval wel zo zijn en valt de begrafenis op een vakantiedag, zijnde geen ADV-dag, dan kun je deze dag terugkrijgen. Kijk het nog even na zou ik zeggen.