Dien je tijdens een evenement voor je EHBO EHBO-ers weg te halen bij een vereniging?

Of mag je mensen die je kent met een geldig EHBO diploma ook inzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tenzij het in de vergunning staat is het niet verplicht maar wellicht wel verstandig EHBO-ers bij een vereniging weg te halen, bij voorbeeld bij de plaatselijke afdeling van het Rode Kruis of de Reddingsbrigade. Dit omdat daar de ervaring zit en men gewend is in georganiseerd verband met de nodige logistieke- en verbindingsondersteuning te opereren, een groepje bijeen geraapte vrienden is natuurlijk leuk maar kunnen daar niet aan tippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja dat mag als het maar gaat volgens de regels die in de vergunning van de gemeente zijn opgesteld. EHBO ers van een vereniging kosten vaak ook geld dat in de kas van de vereniging gestort wordt en vrienden doen het misschien wel gratis