bevordering van cs

graag wat tips ter bevordering van de customer service in een hotel. in het byzonder op de volgende afdelingen: housekeeping en het restaurant.

Weet jij het antwoord?

/2500

Onthoudt vooral dit: de (normale) klant is koning. Behandel die altijd goed, tenzij 't een asociale klant is. Een lastige klant moet je gewoon helpen; een asociale klant niet - die moet je weren - desnoods de politie erbij halen, want zulke klanten zijn slecht voor de uitstraling van je hotel. Je moet 'lastig' echter niet met 'asociaal' verwarren.

Je bent er voor de gast. Dat is het uitgangspunt. Zonder gasten begin je niet veel. De gast moet gast zijn: hij moet het gevoel hebben echt "uit" te zijn. Vriendelijkheid, beleefdheid. Daar betaalt hij ook voor om achteraf te kunnen zeggen: het was goed, gezellig. Luisteren naar een gast als hij iets te melden heeft. Kort wachttijden bij de balie, het eten. Kamer prima in orde. Door het oog van de gast kijken voorkomt onnodig klagen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100