Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bevordering van cs

graag wat tips ter bevordering van de customer service in een hotel. in het byzonder op de volgende afdelingen: housekeeping en het restaurant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
696

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Onthoudt vooral dit: de (normale) klant is koning. Behandel die altijd goed, tenzij 't een asociale klant is. Een lastige klant moet je gewoon helpen; een asociale klant niet - die moet je weren - desnoods de politie erbij halen, want zulke klanten zijn slecht voor de uitstraling van je hotel. Je moet 'lastig' echter niet met 'asociaal' verwarren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent er voor de gast. Dat is het uitgangspunt. Zonder gasten begin je niet veel.

De gast moet gast zijn: hij moet het gevoel hebben echt "uit" te zijn. Vriendelijkheid, beleefdheid. Daar betaalt hij ook voor om achteraf te kunnen zeggen: het was goed, gezellig.

Luisteren naar een gast als hij iets te melden heeft. Kort wachttijden bij de balie, het eten. Kamer prima in orde. Door het oog van de gast kijken voorkomt onnodig klagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding