Hoe kan ik met mijn partner samen partners worden in een pensioensregeling?

Ik wil mijn partner samenvoegen in mijn pensioenfonds, hoe kan ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat je niet getrouwd bent, omdat dat anders automatisch geldt.

Je kan het regelen door een samenlevingscontract aan te gaan. In dit contract kan je een beding toevoegen waar jullie elkaars aanwijzen als rechthebbende op evt. pensioen regelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt je partner aanmelden voor partnerpensioen door contact op te nemen met je pensioenfonds. Het is wel belangrijk dat jullie een samenlevingscontract hebben, anders is het niet mogelijk om je partner te laten registreren bij je pensioenfonds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste weg is een geregistreerd partnerschap dan wordt het automatisch geregeld
ronron1212
13 jaar geleden
Ook een zekere tijd samenwonen, dus op hetzelfde adres, geeft rechten, maar een samenlevingsovereenkomst of trouwen of geregistreerd partnerschap werkt direct.
Vraag schriftelijke informatie bij je pensioenregelaar (pensioenfonds- of verzekering).
PS Ook in het pensioenreglement kijken!