Autoschade op parkeerplaats, gedupeerde is weg gereden, wat nu?

Tijdens het achteruit uit parkeren heb ik een andere auto zachtjes aangetikt met mijn trekhaak. Op het moment had ik geen pen en/of papier bij me om een brief achter te laten met mijn gegevens. Deze ben ik vervolgens thuis gaan ophalen.

Toen ik terugkwam was de auto van de gedupeerde al weg, Wat nu?!
Er waren geen getuige of iets en ik weet het kenteken van de auto ook niet!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

bel even 0900-8844 , de politie, en leg het daar aan ze voor. mocht iemand zich melden, dan ben jij niet doorgereden na schade. Als niemand zich meldt dan heb jij er alles aan gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap de min niet, dit lijkt me een prima antwoord. Bel inderdaad, geef een beschrijving van de plaats, situatie, auto van gedupeerde en je eigen auto inclusief kenteken, en welke schade je zelf hebt waargenomen. Voor het vervolg kun je beter meteen de politie bellen (vóór je vertrekt, of het kenteken onthouden zodat je thuis kunt bellen); ik heb zoiets wel eens meegemaakt en de politie kan ook actief de kentekenhouder voor je opsporen als je om de één of andere reden geen briefje kunt achterlaten. In de praktijk zal namelijk niemand voor een kleine schade de politie bellen, niet om aangifte te doen en niet voor het geval de verantwoordelijke zich bij de politie heeft gemeld. Ze zullen eerder denken "weer zo'n eikel die geen briefje achterlaat", en al weet jij dat je intentie juist was: zoiets is toch vervelend. Wat je eventueel zélf nog kunt doen, is morgen rond dezelfde tijd of eventueel op dezelfde weekdag rond dezelfde tijd nog eens gaan kijken of je dezelfde auto daar in de buurt ziet staan, maar of dat kansvol is hangt een beetje af van de grootte en ligging van de parkeerplaats. Bij een stadscentrum of supermarkt zal het weinig zinvol zijn, bij een school of kantoorgebouw misschien weer wel.
Officieel moet je blijven wachten totdat de eigenaar er is. In de praktijk gebeurd dat helaas nooit.
Als de schade namelijk wel groter zou zijn zou de gedupeerde zich via de verzekering melden bij het Waarborgfonds. En daar betalen we met z'n allen aan mee .