Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag iemand met een Wajong uitkering vrijwilligerswerk doen met behoud van uitkering?( 100% afgekeurd)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat mag, dat doe ik namelijk ook zonder dat het invloed heeft op mijn wajong. Ik ben ook 100% afgekeurd. Ik weet niet of het zo is maar het zou me logisch lijken als er wel een limiet op zit van het aantal uren per week. Want als je de hele week vrijwilligerwerk kan doen kan je naar mijn mening ook gewoon werken. En anders ff het UWV bellen dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vrijwilligerswerk is geen betaalde arbeid. Je uitkering komt daar niet mee in gevaar.

Als je wel betaald werk wil gaan doen kan je hier berekenen hoe de uitkering wordt aangepast:
http://www.toekomstloket.nl/uwv/loonberekening/
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het vrijwilligerswerk mag niet leiden tot het behoud of de verergering van de reden van de arbeidsongeschiktheid. Ik adviseer om de Arbeidsdeskundige van het UWV daarover te raadplegen en ook in kennis te stellen van het verrichten van vrijwilligerswerk. Veel succes gewenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag.
Maar bent u zoek naar betaald werk? Dan mag het vrijwilligerswerk uw re-integratie niet in de weg staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je toestemming krijgt/vraagt aan je uitkerende instantie mag dat. ik denk niet dat ze daar moeilijk over doen als je bent afgekeurd. vraag iig ALTIJD toestemming! en als je een vergoeding krijgt, altijd doorgeven. geen idee of dat moet met de WAJONG, maar toch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag niet ten alletijde vrijwilligerswerk doen hier zijn regels voor zie hieronder
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Altijd overleggen met het UWV, dan kom je later niet voor verrassingen. Ondanks alle goede raad van anderen, het UWV heeft toch het laatste woord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding