Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een optie om loonbeslag eraf te krijgen?

Al enige tijd, ligt er op mijn, loon, loonbeslag.
N uvraag ik me af zijn er mogelijkheden om dit er af te laten halen? En weet iemand hoe dit wettelijk in elkaar zit? welke rechten er zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn al je schulden afgelost?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een loonbeslag wordt opgeheven als de schuld afgelost is.

Zie voor meer info de sites van het Nibud:

http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/schulden/loonbeslag.html

http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/page/pagina.php?pag=i2&vid=29&rand=9761#VRAAG29
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja. Als je een regeling treft met je schuldeiser(s) kan het beslag worden opgeheven.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als men niet tot een vergelijk is gekomen met de schuldeisers dan gaat men over tot loonbeslag.
(er is een grens voor het voor beslag vatbare gedeelte)

Het wordt een moeilijke periode waarin men geen rare bokkesprongen kan maken qua uitgaven.

Het beslag geeft nu zekerheid voor de schuldeisers,
die ze van u voor het beslag niet hadden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, een loonbeslag komt niet zomaar tot stand, en zal ook niet zomaar opgeheven worden. Als je schulden zijn afbetaald, zal het loonbeslag worden opgeheven.
De schuldeiser zal geen regeling meer met jou willen treffen, omdat in het verleden al is gebleken dat regelingen niet nagekomen worden.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
met een loonbeslag krijg je te maken als je je schulden niet betaald. Dus een loonbeslag kan er pas af als je of een regeling hebt getroffen voor de betaling van je schulden of je hebt je schulden betaald. Je hebt geen andere mogelijkheden om een loonbeslag te laten opheffen
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Ik neem aan dat er schulden zijn ontstaan alvorens er loonbeslag gelegd is? En dat het beslag is gelegd door een deurwaarder?

zo ja,

Ik zou zeggen neem contact op met de deurwaarder die dit in werking heeft gezet.

Maar daarentegen, probeert een deurwaarderkantoor er altijd eerst met de debiteur zelf uit te komen. Dus er is al niet mee gewerkt aan een regeling voorstel, om de schuld zelf af te lossen zonder dit beslag.
Dus ik ben bang dat de deurwaarder er niet veel vertrouwen in zal hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse mogelijkheden:
1. Alsnog een betalingsregeling treffen, waardoor het loonbeslag wordt opgeheven. In de praktijk komt dit nauwelijks voor, want door het loonbeslag heeft de deurwaarder meer zekerheid dat het geld binnen komt dan bij een betalingsregeling. De praktijk leert namelijk dat die niet altijd worden nagekomen ...
2. Via derden aan geld zien te komen en daarmee de schuld aflossen. Zodra dat is gebeurd wordt het beslag opgeheven.
3. WSNP (Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen) of faillissement aanvragen. Als de Rechtbank dat vervolgens uitspreekt vervalt van rechtswege het beslag. U zit dan wel aan een bewindvoerder of curator vast. Dit is eigenlijk alleen een oplossing als er echt een problematische schuldensituatie is (meerdere onbetaalde schulden).

De deurwaarder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon je schuld aflossen dan pas gaat het loonbeslag eraf
een betalingsregeling met schuldeisers lijkt mij geen kans hebben. is al een gepasseerd station
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding