Mijn zus voedt na het overlijden van {ex}partner 2 kinderen op,deze kinderen zijn de wettelijke erfgenamen ,komt zij in aanmerking voor een uitkering?

De relatie was bij overlijden al beeindigd,kinderen ontvangen een halfwezen uitkering moeder werkt ongeveer 20 uur per week inkomen van €750,-

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als de kinderen minder jarig zijn kan zij het geld voor de kinderen gebruiken om hun te voeden en te kleden.
ronron1212
13 jaar geleden
Zij is dus een alleenstaande ouder.

De bijstandsnorm is per 1 juli 2010 incl. vakantietoeslag
€ 913,06 euro.

Ik denk dat zij met haar maandinkomen van € 750
plus de halfwezenuitkering daar niet onder zit?

Er is een toeslag mogelijk:
Maximale toeslag voor
alleenstaande ouders en
alleenstaanden van 27 tot 65 jaar
€ 260,87

Informeer bij de Sociale Dienst van uw gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is correct, je hebt daarnaast ook als werkende recht op een aanvulling tot aan het minimum.