Ik heb een contr. van 24 u/wk in de thuiszorg. Ik krijg te korte routes, waardoor ik minuren heb. Mag mijn werkgever salaris inhouden? Dit wil ze nl.

Ik werk in de thuiszorg, met een contract van 24 uur. Mijn werkgever geeft mij structureel te korte routes, zodat ik niet aan mijn uren kom en dus minuren heb. Eind van deze maand hou ik op bij dit bedrijf en moet ik volgens mijn werkgever mijn minuren inlopen, anders moet ik salaris terugbetalen. Ik vind, dat zij verantwoordelijk is voor het geven van voldoende uren, het is niet mijn fout dat mijn routes zo kort zijn en ik denk dat zij niet mijn salaris kan inhouden, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Als je een contract hebt voor 24 uur dan moeten ze je betalen voor 24 uur. De rest is hun probleem
ronron1212
13 jaar geleden
Als ze jou niet meer aanbied heb jij gelijk. Bied ze ze wel aan maar ga jij er niet op in dan heeft zij gelijk. Lees even je contract na over welk tijdsbestek dit gaat, meestal zal er iets instaan van gemiddeld per maand en hoeveel tijd van te voren je werkdagen bekend moeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees op onderstaande link het antwoord van SuzyQ eens.