Heeft het nog zin als je 23 bent om een opleiding te gaan volgen?

Ben depressief geweest en heb daardoor nooit een opleiding afgemaakt. Ben twee maanden voor het vmbo examen van school af gegaan.

Ben nu 23 en het gaat beter met me. Ik doe productiewerk, voel me daar ongelukkig.

Leren was altijd mijn ding ging me heel makkelijk af. Ik voel me niet op mijn plaats met voor de rest van mijn leven productiewerk doen.

Heb altijd in de zorg gewilt. Met mensen werken en dankbaar werk doen. Achter een bureau zitten zou dus ook niks voor mij zijn.

Nu het probleem, sorry voor het hele boekwerk.

Ik wil graag een opleiding gaan doen maar wat me tegenhoud is het gevoel dat ik te oud ben om helemaal vanaf het begin te beginnen.

Ik kan zonder voor opleiding helpende zorg en welzijn nuveau 2 doen en dat vind ik best laag. Maar ik denk bij mezelf hoeveel zin heeft het? Als ik er klaar mee ben ben ik 25 of 26. Dan zijn er genoeg mensen tussen de 18 en 24 die ze kunnen aannemen, die goedkoper zijn en misschien meer ervaring hebben. Ik heb alleen ervaring met productiewerk. Verder heblpt het natuurlijk ook niet dat ik Marokkaanse ben. Dat is nu wel de meest gehate bevolkingsgroep in Nederland op het moment.

Misschien kan iemand deze vraag eerlijk beantwoorden?

Heeft het voor mij nog zin om deze opleiding te gaan volgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon doen. Je bent relatief nog erg jong. 26 is eigenlijk niet zo oud om met een opleiding klaar te zijn. Ik heb iemand ontmoet van 50 die aan het ROC dezelfde opleiding volgt als jij wilt gaan doen. Een vriendin van mij is op deze manier in de geriatrie gaan werken. Er is dus sprake van 1 dag naar school en de rest van de werkdagen werken. Je wordt ervoor uitbetaald. Mijn vriendin (toevallig ook van buitenlandse afkomst) is nu 40 en heeft haar diploma; haar opgroeiende kinderen gaan nog naar de middelbare school. Op je marokkaanse afkomst mag je trots zijn, wie weet kunnen Nederlanders iets van jou achtergrond en cultuur leren. Bekijk een opleiding op de werkvloer positief en neem iemand in de arm die je scholing wil begeleiden zodat je zekerheid en meer houvast hebt. Probeer ook aan te voelen of het stageadres zo goed voor jou is dat jij je vanzelfsprekend wilt binden, uit sympathie en omdat ze juist jou nodig hebben. Veel geluk.

Een opleiding kun je op elke willekeurige leeftijd gaan doen. Of je het nu op je 30ste of 40ste of 50ste of zelfs 60ste gaat doen. Het vergroot altijd je carrierekansen ongeacht je leeftijd. Afgezien van carriere mogelijkheden vergroot je je kennis en inzicht op een bepaald vlak en hier kun je voldoening uit halen. je scherpt je mentale conditie door je hersenen actief te laten zijn. Bij mij in de klas was ik de jongste die sph deed en ik was zelf 29, de anderen waren ouder dan 30 tot en met 55 jaar. En al deze mensen hebben een goede mogelijkheid om ergens aan het werk te komen. Toegevoegd na 4 minuten: In de welzijnssector hebben ze liever oudere mensen die wat levenservaring hebben dan jongere mensen. Een opleiding zorg kun je binnen 2 jaar afronden. Een MBO SPW-4 kun je tegenwoordig ook binnen 2 jaar afronden als je een versnelde constructie neemt. Er zijn mogelijkheden genoeg! Daarnaast kun je als Marokkaanse heel makkelijk terecht in het sociaal cultureelwerk, als hulpverleenster in de vrouwenopvang, of vluchtelingenwerk. Sowieso staat de welzijnstak open voor verschillende culturen aangezien de doelgroep ook steeds gemengder wordt zijn er ook meer hulpverleners nodig met een diverse achtergrond.

Er zijn zat mensen die op latere leeftijd nog gaan studeren. Daar is niks raars aan. Als je het vervelend vindt kan je kijken of een deeltijd of avondstudie iets voor je is. Succes in ieder geval.

ik zeg doen xd je bent nooit te oud om te leren

ja waarom zou je niet terug gaan naar school , ik zelf heb nog in een klas gezeten met jongeren die de helft van mijn eigen leeftijd waren, je doet het toch voor je zelf , wat maakt jou het nou uit hoe oud je bent . als je het aankunt gewoon doen ,leren is altijd interresant

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100