Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie of wat geeft de Ieren geld als buitenlandse investeerders dat niet doen?

de Ieren hebben geld nodig, waar komt dat vandaan als het niet uit het buitenland komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De europese gemeenschap zal het geld lenen
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Er is altijd geld te krijgen van investeerders, alleen met welk risicoopslag wordt gerekend. Maar men doet nu wel zo moeilijk, maar ik herinner mij, dat in de jaren 70 de banken in Nederland 12 % op je spaargeld gaven, en dat was dus ook ongeveer wat de Staat der Nederlanden moest betalen. Dat is meer dan Ierland nu op de vrije markt moet betalen. De lening van de EU is vooral bedoeld om het Ierland wat makkelijker te maken en niet teveel rente te hoeven betalen.
Ik kan goed begrijpen, waarom veel mensen vooral uit het vakgebied, niet zo voor dit soort garanties aan landen als Griekenland en Ierland zijn. De andere landen nemen het risico over voor nop. Kees Jan de Jager houdt ervan, evenals zijn voorganger Bos, om het goede heertje te spelen en links en rechts kadootjes uit te delen en later ons de rekening te presenteren via onze belastingaanslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding