Ja dat kan.

Je mag in totaal drie contracten krijgen in 36 maanden. Daarna vast dienstverband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als vervolg op drie contracten voor bepaalde tijd zal een contract voor onbepaalde tijd ontstaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, geen probleem.

Ik zou mij alleen gaan afvragen of deze werkgever ook op lange termijn met je verder wil. Op basis van deze informatie zou ik dat niet zeggen. Als dit het geval is heb je dus een half jaar om eens iets anders te zoeken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jongeren vier tijdelijke contracten mogelijk
Sinds 9 juli 2010 mag een werkgever met werknemers tot 27 jaar in totaal vier opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd aangaan. Het is bedoeld om jongeren tijdens de huidige economische crisis langer aan het werk te houden. Door mogelijk te maken dat vaker en langer arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd kunnen worden aangegaan, wordt het mogelijk dat een werkgever het dienstverband met de jongere voortzet. Het gaat om een tijdelijke wet tot 1 januari 2012, met de mogelijkheid tot verlenging tot uiterlijk 1 januari 2014. Als in de cao een afwijkende regeling staat, dan blijft die gelden.

Een tijdelijk contract kan automatisch overgaan in een vast contract. Dit kan in de volgende situaties:

•Na vier tijdelijke arbeidscontracten die telkens direct of binnen drie maanden na elkaar zijn afgesloten, is het vijfde arbeidscontract automatisch een vast dienstverband.

•Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 48 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn.

Wie krijgen er mee te maken
Werknemers jonger dan 27 jaar die op 9 juli 2010 minder dan 36 maanden werken of nog geen vierde contract hebben, vallen onder de nieuwe regeling. Dit betekent dat aan deze jongeren een vierde opeenvolgende arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan worden aangeboden zonder dat een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ontstaat (dat ontstaat pas na 48 maanden of bij het vijfde contract). Werknemers die op 9 juli 2010 al aan de voorwaarden voor een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd voldoen (meer dan 36 maanden of vierde contract) vallen niet onder de nieuwe regeling. Deze werknemers hebben immers al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wat als de nieuwe regeling vervalt
Als de tijdelijke regeling vervalt dan geldt de oude regeling weer. Er is een uitzondering gemaakt voor werknemers die onder de nieuwe regeling vallen en bij het vervallen daarvan in het vierde contract zitten of de periode van dan 36 maanden hebben gepasseerd. Zij krijgen, zolang ze nog geen 27 jaar zijn, op het moment van het vervallen van de regeling geen arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, maar pas bij het vijfde contract of na afloop van de periode van 48 maanden. Het gaat om een tijdelijke wet tot 2012, met de mogelijkheid tot verlenging.

kon de rest niet toevoegen lees maar even op de site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je wel je + geven bart