Waarom gaat het zo slecht met de economie?

Iets meer dan een jaar geleden ging het nog prima. Het aantal vacatures was nog nooit zo hoog. Bedrijven maakte record winsten. Alleen door geldzucht van de bankiers en beleggers en het ontbreken van goede toezichthouders op banken?

De kredietcrisis snap ik wel, maar waarom hebben gewone bedrijven nu zo veel last?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

bedrijven hebben met minder handel te maken en krijgen moeilijker krediet. Daarom moeten ze mensen eruit gooien en die hebben vervolgens minder te besteden.
vergeet ook niet dat er veel handel is tussen bedrijven. Die is ook minder, waardoor er minder inkomsten zijn, en dus meer bezuinigd moet worden. Medewerkers gaan dus minder op cursus, en mogen minder reizen.
Kortom, het is een kettingreactie.
Zolang je gewoon in dienst bent merk je er niets van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Inderdaad, graaizucht. En overheden die te rechts zijn (omdat de kiezers dat ook zijn). Dan krijg je automatisch minder toezicht. 'Minder toezicht' is typisch een paradepaardje van rechts. Stem dus links!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De thumbdowner stemt vast Wilders of VVD.
Het gaat slecht met de economie, omdat het gros van de mensen al het extra geld dat ze hebben op spaarrekeningen zetten. En als je dan in een kwartaal 10 miljard spaart als Nederlandse bevolking dan heeft dit een krimp van 4,5% tot gevolg...

De koopkracht is voor 2009 gegroeid en de lonen zijn gestegen. Dus het is in mijn visie een doelbewuste actie van de Nederlandse bevolking om de economie de nek om te draaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja we zijn het allemaal onbewust eensgezind eens dat de economie slecht is voor ons!
Klik op de link voor een zeer verhelderend verhaal over hoe de economische crisis is ontstaan..

Een geanimeerd filmpje, ook geschikt voor leken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt allemaal aan de consumenten. De consumenten moeten weer vertrouwen krijgen in de economie waardoor ze meer geld uit gaan geven. Ik zie de economie als een psychologische spel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat slecht met de economie, omdat iedereen gelooft dat het slecht gaat...

Als niemand het zou geloven ging het dan nog slecht? Zeg nou zelf...

Toegevoegd op 29-05-2009 15:24:55
Maar die bron van Woutert, die overtuigt wel...