Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

binnenkort elke zondag open. Geen dubbele uitbetaling meer. Mag dat?

Binnenkort opent de supermarkt waar ik werk voortaan elke zondag van 16 tot 20. Nu zijn we maar 1 keer in de maand open van 12 tot 17 en dan krijg je dubbele uren. Als we wekelijks open zijn op zondag niet meer. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
564
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke supermarkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hoop ik! dan is het zo weer afgelopen met zondagopening..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het gaat erom wat er in het cao is afgesproken. Wat erin staat is leidend. Dus check even je cao (detailhandel) en daar staat het in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je cao checken is uiteraard een goed plan maar vergeet je contract niet. Daar staat ongetwijfeld iets in over zondagdiensten. Zou ook kunnen dat je en nieuw contract krijgt waar die zondagdienst in is opgenomen.

Wanneer je er niets over kunt vinden in je contract, je eertvolgende loonbetaling afwachten en vervolgens even contact opnemen met de Sociale Raadslieden. Die hebben een uitstekend overzicht hoe e.e.a. wettelijk geregeld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig is de supermarkt waar ik werk ook elke zondag open. Aangezien dit geen 'normale' werkdag is, moet er een toeslag gegeven worden. De CAO is de afgelopen tijd op dit vlak niet verandert, dus kijk je contract even na, wat hier over in staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding