ik heb een nieuwe auto gekocht en er is beloofd hij zou 1op 22 rijden maar dat haald hij niet kan ik geld terug eisen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wie is verantwoordelijk als het product niet aan je verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.

Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk.

Bij auto's is het heel normaal dat het feitelijke gebruiks gemiddelde 20 tot 25% hoger ligt dan de folder belooft, om redenen die ronron onder andere aangeeft.
Wat de verkoper betreft is het denk ik afhankelijk van de manier waarop hij het gezegd / beloofd heeft. B.v. "tests hebben uitgewezen dat "of ik garandeer je dat" (voorzover hij dat kan)
Daarnaast is het verbruik te zeer afhankelijk van de omstandigheden waarin je de auto gebruikt (snelweg, stadsritten), de omstandigheden (zomer, winter) en je eigen rijgedrag (rustig of snel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

1 op 22 rijdt hij alleen in de ideale omstandigheden. ik weet niet wat dit voor merk uit maar het zal best wel kunnen in die ideale omstandigheden. terug brengen zal je echter niet lukken
ronron1212
13 jaar geleden
je kan naar de winkel gaan en dit vragen, als ze dit niet doen, ik het toch wel slim om de advocaat erbij te halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, yeah right... Iedere advocaat zou zeggen dat je geen schijn van een kans maakt. 1:22 is fabrieksopgaaf en dat staat natuurlijk straks gedocumenteerd. Ook de manier waarop gemeten is.
Nee, dat kan niet - je hebt een koop gesloten en waarschijnlijk stond er in kleine letters bij dat die 1:22 bv in de stad zou zijn, bij een lage snelheid of op de snelweg met een constante snelheid van bv 80 km/u. Kijk de brochure er maar eens op na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan je doen. Wordt tijd dat deze misinformatie, die wel door meer merken wordt verstrekt, eens goed en dus door veel kopers aan de kaak wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1:22 is natuurlijk fabrieksopgave bij ideale omstandigheden. Meer bepalend voor het reele verbruik is hoe zwaar je rechtervoet is en of je tijdig schakelt. Verbruik is immers een functie van toerental...