Wie is verantwoordelijk als het product niet aan je verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.
Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk.
Bij auto's is het heel normaal dat het feitelijke gebruiks gemiddelde 20 tot 25% hoger ligt dan de folder belooft, om redenen die ronron onder andere aangeeft.
Wat de verkoper betreft is het denk ik afhankelijk van de manier waarop hij het gezegd / beloofd heeft. B.v. "tests hebben uitgewezen dat "of ik garandeer je dat" (voorzover hij dat kan)
Daarnaast is het verbruik te zeer afhankelijk van de omstandigheden waarin je de auto gebruikt (snelweg, stadsritten), de omstandigheden (zomer, winter) en je eigen rijgedrag (rustig of snel)
- Bronnen:
-
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_ov...