Kan een land bankroet raken

Kan een land bankroet raken, en wat zijn dan de gevolgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zeker, kijk maar naar Ierland of Griekenland, die landen zijn behoorlijk bankroet. Wat er vervolgens gebeurd is dat andere landen bijspringen en iedereen meebetaald om een land uit bankroet te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een land kan inderdaad bankroet zijn dus failliet zijn. De gevolgen zijn groot het land is niet meer instaat to functioneren daar de rekeningen en de schulden niet meer betaald kunnen worden. Andere landen zullen te hulp moeten schieten dus die zullen zware en strenge eisen aan de begroting stellen. Griekenland is inderdaad wel een voorbeeld van een land dat de richting inging van een bankroet maar het nog niet is.
ronron1212
13 jaar geleden
Voor de inwoners kan het inflatiespook toeslaan.
In feite is de VS al verkeerd bezig. Die drukken dollars bij. waardoor er geldontwaarding ontstaat.
De VS is een van de landen van de wereld met de grootste schuld.
Geldontwaarding is verschrikkelijk. Pensioenen niks meer waard, spaargeld verdampt.

Het is dus uitermate belangrijk dat de boekhouding van Europa en de lidstaten kloppend blijft.