Waarom verbied de regering in Zimbabwe het dragen van grote bedragen cash?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je daar ook een bron van?

Antwoorden (1)

Ik ben dit nieuws nog niet tegengekomen en het lijkt me ook sterkt.
Zimbabwe heeft zo ongeveer de grootste inflatie van alle landen ter wereld.
Toen ik er in 2004 was, toen aten we met 13 man al voor meer dan 2 miljoen Zimbabwaanse dollars.
Van mensen die een jaar later gegaan zijn begreep ik dat ze al op 3,5 miljoen zaten voor een soortgelijke maaltijd.

Kortom: Wat zijn grote cashbedragen in Zimbabwe?
Om gewone boodschappen te doen (mits die onderhand nog verkrijgbaar zijn in Zimbabwe) ben je al minimaal een of meerdere tonnen kwijt.
Met 1000 Zim-dollars op zak ben je een sloeber.