Wat zijn de ervaringen met energieleverancier Eneco?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wij hebben ook Eneco, maar ik ben niet ze positief als de voorgangers. Eerst werd het maandbedrag, wat een voorschot is, steeds automatisch afgeschreven, Dat werd elk jaar meer. Een paar jaar geleden kwam er ineens bijna 60 euro per maand bij terwijl wij helemaal niets in ons leefpatroon veranderd hadden. Ik werd boos en kreeg grote ruzie met hun per telefoon. Ze hebben 3 maanden dat hoge bedrag geïncasseerd maar ik bleef bellen. Uiteindelijk besloten ze mijn maandbedrag zeer fors te verlagen, maar zeiden ze erbij, het risico was voor mij. Als de stroom en/of het gas ineens veel duurder zouden worden en ik een smak moest bijbetalen zou ik geen betalingsregeling van hun krijgen. Ik heb toen ook het automatisch afschrijven van zomaar uit de lucht gegrepen bedragen stop gezet. Nu betaal ik met een acceptgirokaart. Dat kost iets meer maar dan kunnen ze je niet zomaar een oor aannaaien. Ook heb ik al -tig keer opgebeld met de vraag wat 1 kw stroom kost en 1 m3 gas (exclusief transportkosten en weet ik veel wat nog meer). Ik krijg het nooit te horen want, zo zeggen ze, dat hangt af van je verbruik. Als iemand weet hoeveel ik verbruik dan zijn zij het zelf wel, maar een antwoord op deze vraag kunnen/willen ze dus niet geven.

Je krijgt er als klant leuke kortingen! en ik heb er fijn gewerkt;-) http://thuis.eneco.nl/speciaalvoorklanten/Uit%20met%20korting/Pages/korting-valkenburg.aspx

Heel goed. Jaren lang in R'dam gewoond met Eneco als energieaanbieder. Goed bereikbaar (telefonisch), goede service en scherp geprijsd

Ik ben een tevreden klant, al jaren en jaren. Nooit problemen gehad. Duidelijke afrekening altijd, de kritiek van hierboven herken ik dus niet (over de kosten van een kuub of kw).

Ik heb er slechte ervaringen mee, maar dat kwam misschien door de manier waarop het begon: een verkoper aan de deur die stelde dat Eneco x% goedkoper zou zijn dan de leverancier die ik toen had. Nou, best dan. Vervolgens bleek het 1/3 duurder, ik bellen, nee, kon niet veranderd, hoop gedoe, steeds toezeggingen dat ik teruggebeld zou worden wat dan niet gebeurde. Ik zit inmiddels weer bij m'n 'oude' leverancier, tot volle tevredenheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100