Hoelang van te voren wordt je bij een rechtzitting gehoord?

Mijn vriend heeft vandaag te horen gekregen dat hij de 16e een zitting heeft over de bewindvoering die zijn ouders voor hem doen. Maar dan moeten ze hem toch van te voren ook horen? Of gebeurd dat op de dag dat de zitting is? En zou hij dan ook kunnen aangeven dat hij zelf een externe bewindvoering wil omdat hij vind dat zijn relatie met zijn ouders er onder lijdt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gesproken ga je in overleg met een advocaat als je met rechtzittingen te maken krijgt. En met de advocaat bespreek je dan je wensen. ( eisen) en dan op de dag zelf worden jullie beslissingen voorgelegd.

Toegevoegd na 4 minuten:
vaak komt er nog een 2e zitting omdat zowel rechters tijd nodig hebben om een goee uitspraak te kunnen geven, alswel clienten en advocaten om een na bespreking te hebben met elkaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zorg dat je er ook bij bent. Verhoor van alle betrokkenen gebeurt op een en dezelfde zitting