Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe veel euro is er?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
751
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom...wil je ze allemaal hebben dan?? g.v.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog wel wat ruimte in mijn huis. Ik denk dat het wel past. Het papier binnen, en de muntjes in de tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het eens aan onze kennispartner Nibud.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goede vraag...
Op de site van de ECB zie ik wel dat de totale geldhoeveelheid in de afgelopen 6 maanden steeds +10 procent is. En dat is VEEL!

Volgens de ECB was de geldhoeveelheid eind september 2010....

9,501.1 Miljard

Dat is dus €9.501.100.000.000
(oftewel HFL 20.937.669.081.000.000)

Toegevoegd na 2 minuten:
toevoeging: ik heb hierbij voor de ruime definitie van geldhoeveelheid gekozen, de M3.

M1: Enge ofwel maatschappelijke geldhoeveelheid; chartaal en giraal geld; munten, bankbiljetten en girale betaalrekeningen (tegenwoordig ook die in buitenlandse geldsoorten), inclusief het elektronisch geld. Dit omvat wel tegoeden op de Chipknip en op de harde schijf van bankcomputers, maar niet pinpassen en creditcards. Tevens bevat M1 direct opvraagbare spaartegoeden.

M2: 'tussenliggende geldhoeveelheid'; M1 plus kortlopende deposito's met een looptijd tot 2 jaar, alsmede deposito's met een opzegtermijn tot 3 maanden.

M3: ruime geldhoeveelheid; M2 plus repo's, aandelen in geldmarktfondsen en korte schuldbewijzen met een looptijd tot 2 jaar.
(Bron: Wikipedia)

De M1 is "slechts" 4,672.3 miljard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding