Heeft de Nederlandse burger over het algemeen meer voordelen dan nadelen gehad om van de gulden naar de euro te gaan?

beetje ouwe koeien uit de sloot halen, i know, maar ik vraag me echt af in hoeverre burger hier iets aan heeft gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

We hebben 1 groot voordeel gehad van de euro tijdens het dieptepunt van de recessie! Als we op dat moment de gulden hadden gehad was onze economie nog zwaarder getroffen omdat de euro een sterkere munt is dan de gulden! Verder heeft het voor de burger oftewel de gewone man meer nadelen gehad! In tegenstelling tot de grote bedrijven, die hebben er voordeel uit kunnen trekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De algemene opinie is dat Gerit Z. de gulden circa 10 % te laag heeft ingeruild voor de €. Over achtergrond van de vergelijking hardheid Hfl t.o.v. € zou ik meer willen weten om te beoordelen of dat nadeel daarmee nu is gecompenseerd.

Toegevoegd na 46 minuten:
Gerit m z Gerrit, die nadien naar de DSB en AbnAmro is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer voordeel, anders waren we net als engeland geminimaliseerd met onze economie. voor de crisis een sterk en economisch grootmacht en nu een speler aan de zijlijn van de wereldeconomie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer voordeel; het is makkelijker om geld te verdienen van toeristen, geen transactiekosten meer voor het omwisselen van munten, de euro is een sterke munt ten opzichte van de dollar waardoor je goedkoper kunt importeren en verkopen. Het gevolg is dat de economie eigenlijk daardoor draaiende word gehouden, en daar heeft ook de gewone burger iets aan in de zin van werkgelegenheid en weer geld uit kunnen geven.

Daarnaast zou het zo zijn als we de gulden nog hadden, de economische crisis hier erger zijn geweest.