hoe stel je een bedrijfsplan op?

hoe moet ik dat doen en hoe stel je dat op. En hoe belangrijk is nou zo een bedrijfsplan? En op welke belangrijke punten moet ik letten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als je weet wat je wil gaan verkopen ga je daar eerst een marktonderzoek naar doen.
na dit marktonderzoek maak je hier een verslag van.
dit verslag voeg je samen met belangrijke punten zoals hoe je het gaat verkopen, waar je het gaat verkopen, wie je doelgroep is etc.
ook moet je gaan uitdenken hoeveel je kwijt ben voor de inkoop, en hoeveel tijd je kwijt ben voor je een product verkocht heb, en aan de hand daarvan kan je een winstmarge gaan berekenen en dus uitrekenen hoeveel een product gaat kosten om de kosten die je gemaakt heb gelijk te trekken en daarbij wat winst te kunnen maken.
als je te maken heb met aandeel houders, dan zouden die een goed ondernemingsplan willen zien van jou, voordat zij gaan investeren in jou bedrijf, en dat geld dus voor de bank, maar ook eventuele particulieren die jou willen financieren door middel van aandeelhouders.

bedenk dus goed wat je wil gaan doen en hoe je het gaat bereiken, anders kom je nergens en leent niemand jou geld om jou eigen bedrijf op te starten.

ik hoop dat je hier wat aan gehad heb, en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op deze site kun je een voorbeeld bedrijfsplan downloaden.
Het presenteert jou onderneming b.v. bij de KvK
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Hoezo bij de kvk
Ik kan het wel uitzoeken maar het is handiger om even langs je bank te gaan. Ik weet van de Rabobank dat ze een brochure hebben met wat tips voor het opstellen van een bedrijfsplan.
Of het het belangrijk is? Als je serieus een bedrijf op zetten en je wilt investeerders lokken of geld bij de bank lenen is het niet minder dan noodzakelijk. Zeker in deze tijden moet je met een goed gefundeerd plan komen om een bedrijf op te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in ieder geval beginnen met een marktonderzoek, en de uitslag daarvan verwerken in je bedrijfsplan.. Dan een financieel plan, en dan ben je al een heel eind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je daar moeite mee hebt kun je bij de kvk een bijeenkomst bij wonen om dit te leren. Daar kun je als beginnend ondernemer veel meer leren loop er eens langs en laat je verder informeren
ronron1212