wajong bij hoge hulpbehoevendheid.

Ik heb op dit moment een wajonguitkering met toeslag. Ik ben voor 80/100% afgekeurd vanwege een progressieve spierziekte. Als ongehuwd samenwonende is dat ongeveer 1060 Euro netto.
Nu is het afgelopen jaar mijn gezondheid slechter geworden en daarmee ook mijn afhankelijkheid van hulp groter.
Ik heb dat doorgegeven aan het UWV omdat ik erachter kwam dat je uitkering verhoogd kan worden tot 100% van de grondslag als je hulpbehoevend bent.
Nu vroeg ik mij af wat het netto verschil in uitkering is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste Eddy35,

Je hebt een verzoek ingediend voor verhoging van je Wajong uitkering ivm hulpbehoevendheid.

Ik kan niet aangeven hoe hoog je Wajong uitkering zal worden als deze ophoging wordt toegekend.
Dit omdat je ook een toeslag ontvangt op je Wajong uitkering. Deze toeslag vult je Wajong aan tot het sociaal minimum. Als er sprake is van ophoging wordt alleen je Wajong uitkering zelf opgehoogd. Het sociaal minimum blijft gelijk. Hou er dus rekening mee dat als je Wajong uitkering opgehoogd wordt, je toeslag omlaag gaat.

Aanvullende informatie over hogere uitkering bij hulpbehoevendheid vind je hier: http://tinyurl.com/375f6an
Actuele informatie over hoogte sociaal minimum vind je op deze pagina: http://tinyurl.com/3ao5hmk

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare