Ik neem per 1 januari 2011 ontslag en begin per 15 januari aan mijn nieuwe baan. Hoe zit dat dan met mijn ziektekostenverzekering?

Dit in verband met een vakantie in die tussenliggende periode...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nog recht op snipperdagen?

Het beste antwoord

de nominale premie betaal je zelf aan de zorgverzekering.
Denk wel aan het risico dat je in die halve maand ziek wordt en dat je ook daardoor je werkkring per 15 januari niet kan aanvaarden. Vraag het Uwv naar de mogelijkheid van vrijwillige ziektewetverzekering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de tussentijd vervalt het werkgeversaandeel. Dat zal je dan zelf moeten aanvullen.
13 jaar geleden
Dat is nog geen halve maand, dan is er niks aan de hand.
13 jaar geleden
Neem contact op met je ziektekosten verzekering. Over een paar weken overbruggen doen ze niet moeilijk is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Nederland woont, maakt het niet uit of je in loondienst bent of niet, je moet zelf je ziektekostenverzekering regelen. Je werkgever staat hier buiten. Dus of je op vakantie gaat, terwijl je wel of niet in loondienst bent, dat maakt niet uit. Je kunt gewoon op reis gaan, als je tenminste een ziektekostenverzekering hebt. Het is wel raadzaam om ook een reisverzekering af te sluiten.