Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bereken je schadevrije jaren bij een autoverzekering?

Ik heb als sinds mijn 18e mijn rijbewijs en rij nu al jaren in de auto van mijn man. (ik heb nooit schade gehad) De polis van die auto staat op mijn mans naam, maar hij heeft wel eens schade gemaakt en gezakt in no-claim. Ben ik de 'dupe' als ik een auto koop en een eigen autoverzekering neem op mijn naam? Kijken ze ook naar je rij verleden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

No claim is onderhandelbaar, maar volgens verzekeringsmensen is het belangrijkst niet de premie (dat kan tientjes schelen) maar de dekking, dat kan tonnen schelen. In Radar zag ik dat er ook vezekeringsmaatschappijtjes op omvallen staan. Kies een grote, die laten ze niet omvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dekking is inderdaad belangrijker dan de korting!

Andere antwoorden (4)

als je een verzekering begint op je eigen naam en je hebt nooit een verzekering gehad dan begin je onderaan de ladder dus met bijvoorbeeld 35% no claim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op een of andere manier kan aantonen dat jij al jaren gereden hebt zonder schade, dan zou dat kunnen, er zijn ook verzekringen die als heb je net het rijbewijs de gegevens van je partner overnemen als het gaat om schadevrije jaren, zo had ik al 13 jaar mijn rijbewijs toen mijn vriendin pas net haar rijbewijs kreeg en ook de no claim van mij kreeg toen ze zelf een auto kocht en die op haar naam zette. gewoon even rondkijken bij diverse verzekeringen in dat geval

Toegevoegd na 2 minuten:
en het percentage no claim is niet altijd hetzelfde als bij de ander, kijk hier maar eens : http://www.autoverzekering-online.nl/no-claim-korting.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijden op een andermans naam gestelde verzekering betekent dat je geen korting opbouwt. Bij het nieuw afsluiten start je onderaan de ladder. Nu zijn er verzekeringsmaatschappijen die best bereid zijn om je iets meer no claim toe te kennen maar dat is vaak een kwestie van zoeken en onderhandelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat ik je moet teleurstellen. Je bouwt alleen schadevrije jaren op als je een verzekering hebt, (of recent hebt gehad) op je eigen naam.
Je bent niet de dupe, je hebt gewoon nog niets opgebouwd.
Als je een auto gaat kopen, en verzekerd onder je eigen naam, zul je beginnen bij nul schadevrije jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding