Is er een wettelijke polisbedenktijd?

Veel verzekeraars bieden een bedenktijd aan van 14 dagen waarin je na ontvangst van de polis de verzekering kan. Ik heb een verzekering van ASR die daar echter geen enkele melding van maken op hun site en in hun voorwaarden. Is deze bedenktijd wettelijk geregeld of mag elke verzekeraar zelf bepalen of ze die hanteren of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt bedenktijd bij een financiele overeenkomst op afstand (30 dagen voor levensverzekeringen en twee weken voor andere overeenkomsten). Is er niet via internet een overeenkomst gesloten maar via een tussenpersoon (face to face) dan heb je op grond van de wet geen respijtrecht. Het kan wel zo zijn dat de dienstverlener dat recht onverplicht verleent, maar blijkbaar is dat niet het geval bij jouw verzekeraar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dit is helder