Wordt bij afsluiten van een autoverzekering gecontroleerd of je rijbewijs ooit was ingevorderd?

Weet iemand of ze bij de autoverzekering daadwerkelijk checken of je rijbewijs ooit was ingevorderd?
Wil binnenkort een nieuwe auto aanschaffen maar blijkt dus een dingetje te zijn omdat je alles naar waarheid moet invullen dus zo ook dat je rijbewijs voor een bepaalde tijd kwijt was. Ben op dit moment gewoon verzekerd bij independer met mijn huidige auto kenteken maar bij nieuwe kenteken moet je alles opnieuw afsluiten helaas maar twijfel of dit wel slim is.

4 maanden geleden
tinus1969
4 maanden geleden
Independer is geen verzekeraar maar een tussenpersoon, daarachter zit een ’echte’ verzekeraar.
Inekez1
4 maanden geleden
Altijd alles eerlijk invullen! Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering wordt dat allemaal niet gecontroleerd, maar als je ooit schade moet melden gaan ze op dat moment wel terugkijken. Als dan blijkt dat jij niet eerlijk bent geweest, zal misschien je schade niet worden vergoed (of schade aan tegenpartij die je dan zelf moet betalen) en dan heb je al die tijd premie betaald voor niets...
Inekez1
4 maanden geleden
Het beste kun je bij je huidige verzekering blijven. Ik zou even telefonisch contact opnemen om te vragen of je daar eenvoudig een andere auto kunt verzekeren. Het maakt daarbij ook uit waarom, wanneer en hoe lang je je rijbewijs kwijt was. Is dat 10 jaar geleden en had je m na twee weken weer terug, dan is dat natuurlijk minder problematisch dan wanneer je een jaar geleden voor 3 maanden moest fietsen...

Antwoorden (1)

Het doet er niet toe of op het moment zelf wordt gecontroleerd of je rijbewijs ooit was ingenomen. Als je dit niet meldt, is dat verzwijging en dat maakt de verzekering ongeldig, als het ooit uitkomt.
4 maanden geleden