Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een geleend busje voor 1 of 2 dagen verzekeren?

Ik mag een busje voor 9 personen (incl. chauffeur) lenen. Nu leek het mij wijs om deze voor één dag (of twee) te verzekeren, voor het geval er iets gebeurd. Nu heeft Ohra een mooie leenautoverzekering, maar geeft hier aan geen busjes te verzekeren.

Nu vroeg ik mij af of er toch mogelijkheden zijn om een dergelijk busje voor 1 of 2 dagen te verzekeren.

Bron: https://www.ohra.nl/leenautoverzekering

11 maanden geleden
1.2K
ronron1212
11 maanden geleden
Is de bus niet verzekerd dan door de eigenaar?
tinus1969
11 maanden geleden
Je rijdt toch niet zelf? Chauffeur en eigenaar zijn verantwoordelijk.
SimonV
11 maanden geleden
Ohra:
Is de leenauto WA of WA Plus verzekerd? Dan is schade die de bestuurder in het verkeer bij een ander veroorzaakt, gedekt. Maar schade die door de bestuurder zelf is veroorzaakt aan de eigen auto is in veel gevallen niet verzekerd. Met de Leenautoverzekering is er wél dekking voor schades die normaal niet verzekerd zijn met een WA of WA Plus autoverzekering. Dit is verzekerd met de Dekking Compleet:
https://www.ohra.nl/leenautoverzekering/dekking
wilkers
11 maanden geleden
Ohra verzekerd toch geen busjes in de leenautoverzekering? Ik rij niet zelf, maar ben indirect wel verantwoordelijk, omdat dit vanuit een Stichting wordt georganiseerd waar ik de verantwoording over heb.
tinus1969
11 maanden geleden
Leenautoverzekering is blijkbaar niet nodig omdat je niet zelf rijdt.
Maar is dit commercieel/taxi vervoer? Voor geld? Dat is soms uitgesloten?
wilkers
11 maanden geleden
Het betreft een busje van een sportvereniging die ons ter sponsoring een busje aan biedt. Ze rijden doorgaans met veel wisselende chauffeurs om naar wedstrijden te rijden. Dus qua verschillende chauffeurs is het in principe verzekerd.
Echter is ons doel iets heel anders dan een wedstrijd en zijn onze vrijwilligers (op ééntje na) niet betrokken bij deze vereniging. Deze ene vrijwilliger zal niet de bestuurder zijn, maar wel bijrijder.
tinus1969
11 maanden geleden
Dan is het toch allemaal risico wn verantwoordelijk van die sportvereniging? Evt helder benoemen in een mailtje waarin je afspraken vastlegt, dat je hier van uitgaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding