zit er een verschil in een inboedelverzekering en een inventarisverzekering?

Ik ben verzekeringen voor een besloten vennootschap aan het bekijken en welke het belangrijkste zijn. Echter, men praat zowel over inboedel en inventarisverzekeringen door elkaar. Zit hier verschil in? Bijvoorbeeld 1 voor particulier en 1 voor bedrijven. Net als bij gebouwenverzekeringen voor bedrijfspanden en opstalverzekering voor particulieren woningen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Inventaris is de benaming van zakelijke bezittingen. Bureaus pc enz. Dus ja daar zit het verschil inboedel is particulier.
12 jaar geleden
In een bedrijf kent de inventaris ook een afschrijving. De laptop bv die je na 3 jaar afschrijft en in het 3de jaar dus ook kapot gaat, heeft bijna geen waarde meer.
Particulier in een inboedelverzekering ligt dat anders, dan kun je tegen nieuwwaarde (vervangingswaarde) verzekeren.