Vergoedt de autoschadeverzekering ook de tuning bumpers en koplampen?

Als je een omgebouwde auto hebt met compleet sport body kit en aftermarket sport koplampen je maakt schade en je hebt gelijk, wordt de later gemonteerde bumpers en koplampen vergoed? Of tellen ze dat als standaard originele bumpers en koplampen?

2 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als jij premie betaald over de waarde van de auto verhoogd met de meerwaarde van je opwaardering zal dan wel goed zitten. Als je alleen premie betaald over de waarde van de normale aanschaf krijg je dus daarna betaald.
2 jaar geleden
Andyveeeeen
2 jaar geleden
U heeft de vraag niet goed begrepen
ronron1212
2 jaar geleden
O nee wat heb ik niet begrepen?
Andyveeeeen
2 jaar geleden
Ik vroeg of de tuning bumpers die ik nu gemonteerd en schade hebben opgelopen wel vergoed worden naar zijn prijs in plaats van de originele bumpers
Utrecht
2 jaar geleden
Het is wat onhandig geformuleerd, maar ik lees de vraag zo:
De vraagsteller heeft schade naar aanleiding van een aanrijding waarbij de andere partij schuld heeft. In dat geval betaald de verzekeraar van de tegenpartij de volledige reparatie (tot in de staat zoals de auto was vóór het incident).
Andyveeeeen
2 jaar geleden
Ja maar ik heb de originele bumper niet meer op zitten maar sport bumpers die ik later op hebt gemonteerd en die zijn wel aan de dure kant. Vandaar wou ik weten of ik die bumper wel vergoed krijgt naar zijn prijs
ronron1212
2 jaar geleden
Nogmaals als je de bumpers en dergelijk dus de prijs vermeerdering niet hebt meegenomen in je verzekering zal de tegenpartij daar ook niet naar vergoeden.
Andyveeeeen
2 jaar geleden
Nog steeds heb je de vraag verkeerd begrepen
ronron1212
2 jaar geleden
@Andyveeeeen De verzekering van de tegen partij zal contact zoeken met jouw verzekering en vragen waarvoor jouw auto is verzekerd. Ik denk dat jij mijn antwoord niet begrijpt of niet wil begrijpen. maar je hoort het wel als het zo ver is.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Van mij een plus. Lijkt mij een goed antwoord en ook de opvolgende reacties lijken mij logisch
Andyveeeeen
2 jaar geleden
Je hebt de vraag nog steeds niet begrepen echt bizar dit ik had het over sport bumper
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
@Andyveen Volgens mij snap je eerder het antwoord niet in plaats van dat ronron de vraag niet zou snappen.
Ik zal een poging doen: JOUW verzekering geeft aan voor hoeveel euro JOUW auto verzekerd is. Als zij niet afweten van de extra bumpers op jouw auto (die volgens JOU) meer waard zijn, hoe moeten zij dan weten dat jouw auto meer waard zou zijn? Dus als de verzekering de waarde van jouw auto bepaald op de huidige waarde van de "losstaande" auto, dan krijg je dus alleen de dagwaarde van je auto vergoed. Als jij bij de verzekering hebt aangegeven (vóór de aanrijding) dat je er een extra bumper op hebt zitten die veel geld waard is én zij zien dat als reden om de waarde van de auto te verhogen DAN pas krijg je die ook vergoed.