Scooter totall los wat kan ik claimen?

Goedenavond lezers,

Mijn naam is Mark en ben 19jaar. Ik ben vrijdag middag rond 13:00 aangereden door een auto met de scooter. De auto gaf geen voorrang waar zij dat wel had moeten doen en reed mij dus omver. Na het invullen van de europese schade formulier door de politie kon ik weer naar huis. Na het ongeluk had ik erg last van mijn been en heb nu een week lang vrij gevraagd voor werk. Mijn kleren zijn kapot en gescheurd door het ongeluk. Mijn scooter helm kwam ook tegen de grond. Mijn been heeft een paar wonden en vooral schaafwonden. Ik kan nu wel lopen alleen doet dat soms wel pijn, loop vooral mank en lijkt vooral gekneusd. Mijn scooter wordt maandag door een schade-expert berekend hoeveel de schade is. De scooter monteur zei dat hij waarschijnlijk totalllos wordt verklaard aangezien ik veel schade heb.
Ik heb nu 1 probleem die ik voor het ongeluk niet zou hebben gehad en dat is dat ik heel afhankelijk ben van mijn scooter. Valt vervangend vervoer hier ook onder? Ik vraag dit omdat een schade claim of vergoeding best lang kan duren. Mijn 2de vraag is wat kan ik allemaal claimen?
Mijn verzekeraar (klaverblad) gaf aan dat zij zich er niet mee bemoeien aangezien ik niet fout ben en dat ik erzelf achter aan moet gaan bij de verzekeraar van te tegenpartij. Vandaar dat ik het aan jullie vraag :)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Als het goed is, dan is er op het schadeformulier ook ingevuld dat er persoonlijk letsel is, en dat er meer schade is dan het voertuig alleen. Dat wordt allemaal vergoed.
En ja, vervangend vervoer wordt ook vergoed.
Jouw verzekeringsmaatschappij moet jou vergoeden en verhaalt alles op de tegenpartij. Jij hoeft daar zelf niet achteraan te gaan. Daar betaal je premie voor.
Toegevoegd op 24 december 2018 17:57: tekst
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Het hangt er dus helemaal van af hoe je verzekerd bent. Als je all-risk verzekerd bent zullen ze de schade zoveel mogelijk op de wederpartij proberen te verhalen. Ben je alleen WA-verzekerd, dan spelen ze geen rol. Of in de polis moet staan dat ze in dat geval je belangen behartigen zoals een rechtsbijstandverzekering dat zou doen.
Inekez1
5 jaar geleden
"Jouw verzekeringsmaatschappij moet jou vergoeden en verhaalt alles op de tegenpartij. Jij hoeft daar zelf niet achteraan te gaan. Daar betaal je premie voor." Nee, zo werkt het helaas niet. Bij een WA verzekering betaal je premie voor het geval JIJ iets veroorzaakt bij een ander. Niet voor hulp bij het claimen van een andere verzekering. Daarvoor bestaat een verkeersrechtsbijstandsverzekering. Die heeft Klaverblad ook wel, maar ik vermoed dat vraagsteller die verzekering niet heeft afgesloten.
Ik zou eerst eens uitzoeken of Klaverblad zich er inderdaad zo makkelijk tussenuit kan wriemelen. In de polis en op hun website kun je wellicht wat vinden over hun rol als je schade hebt.
Heb je overigens een rechtstbijstandverzekering? Kan nog van pas komen.
Vraag ook het proces-verbaal op bij de politie en bij Klaverblad (politie wil dat vaak/soms alleen maar verstrekken aan de verzekeraar)
En begin vast met alle schade op een lijstje te zetten. Liefst met aankoopbewijzen.
Of een screenshot van een website waarop te zien is wat een vervangend product kost.
Stel voor de zekerheid de wederpartij schriftelijk (aangetekend) aansprakelijk voor alle schade, waarvan de omvang (zeg je dan) nog nader moet worden bepaald.
Alle schade kun je claimen. Ook vervolgschade, zoals bijvoorbeeld dat je een paar dagen niet hebt kunnen werken. Of ander vervoer hebt moeten regelen. Goed om daarover contact op te nemen met de verzekeraar van de wederpartij. Zij hanteren vaak standaardbedragen, en dan moet je het zelf verder regelen.
De man of vrouw die de schade aan je scooter komt opnemen is door de verzekeringsmaatschappij ingehuurd. En wil het bedrag laag houden. Goed opletten dus.