De annuleringsverzekering moet binnen twee weken na boeking van de reis. De reisverzekering (ongevallen/ziektekosten) kan vlak van tevoren.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eerst een annuleringsverzekering afsluiten kan niet:
http://www.reisverzekeringvergelijking.nl/reisverzekering-gids/wanneer-een-reisverzekering-afsluiten.htm
Een reisverzekering kun je het best zo snel mogelijk afsluiten zodra je een reis hebt geboekt. Om in aanmerking te komen voor een annuleringsdekking moet je bij de meeste verzekeraars namelijk binnen enkele dagen na het boeken van een vakantie, meestal maximaal 7 dagen, een reisverzekering afsluiten.
LeonardN
5 jaar geleden
@jodokus52 Dat zegt Marbet toch ook niet?! Daarnaast kan het blijkbaar wel bij sommige reisverzekeringen. De vraag gaat over een reisverzekering. Dat kan vlak van te voren. Een annuleringsverzering niet. Die moet vrij vlot na boeken. Als je tijdens het boeken van een annuleringsverzekering erachter komt dat die verzekeraar eerst wil dat je een reisverzekering neemt IN DAT GEVAL moet je eerst ff dat regelen. Maar losstaand zijn de zinnen correct.
MarBet
5 jaar geleden
@jodokus, had misschien inderdaad wat scherper geformuleerd kunnen worden. Een annuleringsverzekering is een andere afweging dan reisverzekering. Bij een goedkopere vakantie kun je er ook goed voork iezen het risico te nemen geen annuleringsverzekering af te sluiten, terwijl een reisverzekering voor ziektekosten en ongevallen wel altijd verstandig is als je naar her buitenland gaat. Dus het antwoord is in feite dat je het vlak van tevoren kunt doen, tenzij je ook een annuleringsverzekering wilt afsluiten, dan moet het binnen 14 dagen.
Veel reisverzekeraars willen dat je binnen 7 tot 14 dagen na het boeken van de reis je reisverzekering afsluit. Afsluiten kan overigens het hele jaar, dan heb je een doorlopende reisverzekering, nooit meer vergeten.
Er is ook nog een annuleringsverzekering, deze moet je eigenlijk gelijk met het boeken afsluiten, anders is je geboekte reis niet verzekerd en sta je met lege handen wanneer de reis niet doorgaat.

https://www.reisverzekeringkorting.nl/blog/reisverzekering/tot-wanneer-reisverzekering-afsluiten/

--- N.B.--- 7 uur geleden deze vraag beantwoord, nu is mijn antwoord verdwenen en het eerste antwoord ook trouwens. Ik post nogmaals.
-----
http://www.reisverzekeringvergelijking.nl/reisverzekering-gids/wanneer-een-reisverzekering-afsluiten.htm
Een reisverzekering kun je het best zo snel mogelijk afsluiten zodra je een reis hebt geboekt. Om in aanmerking te komen voor een annuleringsdekking moet je bij de meeste verzekeraars namelijk binnen enkele dagen na het boeken van een vakantie, meestal maximaal 7 dagen, een reisverzekering afsluiten.
Toegevoegd op 04 juni 2018 19:03: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Plaats reactie
"Veel reisverzekeraars willen dat je binnen 7 tot 14 dagen na het boeken van de reis je reisverzekering afsluit."
Kan je dat met een bron ondersteunen? Je huidige bron vermeldt:
Een reisverzekering afsluiten kan in principe >>vlak <<voordat je op reis gaat. Dit gaat volledig geautomatiseerd, de polis ontvang je direct per e-mail. Het afsluiten van een annuleringsverzekering kan echter niet op het laatste moment. "deze moet je eigenlijk gelijk met het boeken afsluiten"
Ook hier geeft je bron een ander beeld: Zoals gezegd kan je een annuleringsverzekering niet vlak voor je vertrek afsluiten. Tussen het boeken van de reis en het afsluiten van een annuleringsverzekering moet ongeveer zes weken zitten. Wij adviseren om een annuleringsverzekering binnen 7 dagen na het boeken van een reis af te sluiten, maar later kan bij Allianz Global Assistance ook.
Dat moet of hoeft in zijn geheel niet op enig moment, ook niet als je op reis gaat.:

"
Ben ik verplicht een reisverzekering af te sluiten?
Een reisverzekering is niet verplicht. Toch is het wel verstandig om een reisverzekering af te sluiten. Een reisverzekering kan namelijk heel veel geld en gedoe schelen als u op vakantie in een vervelende situatie terecht komt.
"

Als je wel besluit een reisverzekering af te nemen kan dit nog de laatste minuut voor de reis.
Mocht je besluiten dat je een annuleringsverzekering wil, wat wel vrij vlot na het boeken van een reis moet gebeuren, meestal binnen 1 week na het boeken, dan houdt dat bij sommige verzekeraars in dat je ook een reisverzekering moet nemen.

In dat laatste specifieke geval zou je dus kunnen zeggen je moet een reisverzekering afsluiten als je een annuleringsverzekering afsluit bij bepaalde verzekeraars.
Toegevoegd op 04 juni 2018 20:00: bron