Ik heb een telefoon gekocht voor mijn dochter. Telefoon kapot en dochter inmiddels deur uit. Krijg ik dit vergoed van de verzekering?

Telefoon op mijn (verzekerde) naam aangeschaft. Mijn dochter inwonend bij mij. Na ongeveer een jaar gaat telefoon kapot. Dochter was toen al ongeveer 1 maand uit huis.

Wordt dit gedekt door de verzekering?
Het heeft in feite toch niets met mijn dochter te maken. Ik (de verzekerde) heb de telefoon aangeschaft en mag toch zelf bepalen aan wie en wat ik met de telefoon doe?

Heb een meest uitgebreide inboedelverzekering.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi Roel, helaas valt dit dan niet meer onder je inboedel verzekering. Heeft je dochter zelf geen verzekering? Daarbij kan het namelijk opgegeven worden.

Bij sommige inboedelverzekeringen ben je verzekerd voor het laten vallen en stoten van apparatuur, zoals smartphones en tablets. Hiervoor is een speciale dekking vereist. U alleen kunt controleren of u deze speciale dekking hebt afgesloten bij de inboedelverzekering. Niet iedere maatschappij heeft deze mogelijkheid. Hebt u deze speciale dekking niet afgesloten bij de inboedelverzekering dan wordt de mobiele telefoon alleen vergoed bij brand en waterschade, inbraak e.d. Onder de inboedel vallen alle losse spullen die u zo kunt verhuizen zonder iets aan uw woning stuk te maken. Toegevoegd na 18 minuten: Nav uw latere reactie dat de telefoon door iemand kapot is gemaakt, het volgende: De schade is door iemand anders dan de eigenaar aangericht. Om deze schade vergoed te kunnen krijgen, is het belangrijk dat de tegenpartij zijn aansprakelijkheid erkent. Aansprakelijkstelling doet u per brief en zo snel mogelijk na het gebeurde. Hier een voorbeeld van een dergelijke brief: Middels deze brief stel ik u formeel aansprakelijk voor de schade die door u is toegebracht op [datum]. Op grond van Boek 6, artikel 162 van het Burgerlijk Wetboek is iemand die door een onrechtmatige daad een ander schade berokkent, verplicht de schade te vergoeden. Naar mijn mening bent u aansprakelijk voor de schade, omdat [reden]. Dit wordt tevens bevestigd door [mogelijke getuigen en/of een politierapport]. Op dit moment bestaat de schade uit [geef een zo volledig mogelijke omschrijving]. Ik schat dat de schade nu reeds €[bedrag] bedraagt, maar ik sluit niet uit dat daar nog meer kosten bijkomen. Ook daarvoor stel ik u aansprakelijk.

Bronnen:
https://aansprakelijkheid.startpagina.nl/f...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100