Bij ons is afgelopen weekend gereedschap uit de schuur gestolen terwijl we gewoon thuis waren. Er zijn dus geen braaksporen. Dekt de verzekering dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan je verzekering. De simpele vergoeden alleen als er sporen van braak zijn, de uitgebreidere zelfs als iets gestolen wordt dat los op je "erf" stond. Dus even je polis nakijken. In elk geval zul je aangifte moeten doen. Misschien kun je dat via email doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet. Doordat er geen braaksporen zijn is het lastig te bewijzen dat het gereedschap echt gestolen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als er geen braaksporen zijn vergoed de verzekering niets. Dat wijst er op dat de schuur niet was afgesloten, en dan ben je nalatig geweest. Ook al ben je thuis, de schuur moet op slot, want je houdt niet voortdurend je schuur in de gaten.

Trouwens: misschien heeft een huisgenoot gereedschap uitgeleend of heeft iemand het na gebruik niet op de juiste plek teruggelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik natuurlijk wel gelezen. Maar er kan altijd een misverstand in het spel zijn toch?
Jawel hoor, bij ons is een tijd geleden ook ingebroken terwijl de achterdeur open was en wij boven waren. Dit is gewoon gedekt.
Je moet wel aangifte hebben gedaan.