is verzekeringsarts verplicht om gesprek thuis te laten plaatsvinden indien ik niet in staat ben om daarheen te gaan?

Hoi
Ik zit nu een jaar in de ziektewet door een enorm heftige chronische spierspannings hoofdpijn tezamen met een bipolaire stoornis. Ik ben nu 1x opgeroepen om op gesprek te komen en heb mij hiervoor ziek moeten melden. (Bij spanning, in dit geval heeeel veel spanning omdat ik als de dood ben om door zo'n verzekeringsarts hersteld verklaard te worden aangezien in nog maar 24 ben wel vanaf mn 14e met deze hoofdpijn gewerkt heb dus dat nu ook nog wel zou kunnen, ontstaat er een episode waarbij zelfs het minste zuchtje wind al een snijdende pijn in mijn hoofd veroorzaakt waardoor je spontaan in janken uit zou kunnen barsten. Waar het niet dat huilen mijn hoofdpijn nou ook niet echt ten goede komt zegmaar)
Einde van de middag belt de verzekeringsarts op met de mededeling dat ik maar moet komen en dat tot die tijd mijn uitkering opgeschort wordt. Op de uitleg dat dat voor mij gewoon onmogelijk is zegt meneer "ik ben geen boeman komt u nou maar gewoon dan geef ik gelijk door aan de administratie dat ze de betaling weer hervatten". Uit alles schemerd door dat hij bij voorbaat al uitgaat van aanstellerij en mij hoopt te kunnen dwingen toch te komen door de geldkraan dicht te draaien. Ik heb nogmaals aangegeven dat dat onmogelijk is voor mij maar dat ik opensta voor alternatieven om alsnog aan mijn verplichting te kunnen voldoen. Ik heb hem driemaal aangegeven dat ik hem verzocht hier thuis langs te komen. Hier deed meneer niet aan en hij hing zo op. Inmiddels 2 maanden geleden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Met de door jou beschreven kwalen ben je nog steeds in staat om te reizen. Derhalve zal de bedrijfsarts/verzekeringsarts niet bij jou aan huis komen.
Mijn advies: vraag een vriend, vriendin, familielid of andere goede kennis om met jou naar de verzekeringsarts te gaan, als jouw uitkering je lief is. (Het is beter om in elk geval NIET alleen te gaan, want dan wordt je sneller beter verklaard).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind je antwoord prima, tot je met jouw advies komt. Ik ben verschillende keren bij een Arboarts geweest, meestal alleen en nog nooit beter verklaard als ik dat niet was. Het is onnodig trucjes te gebruiken als je ziek bent. Met eerlijk de vragen beantwoorden bereik je veel meer. Wil je toch versterking meenemen naar de Arboarts, neem dan een verklaring over je ziekte van je behandelend arts mee. Iemand meenemen is geen slecht idee, maar niet om deze reden, die persoon kan met je meeluisteren naar hetgene de arts te vertellen heeft, eventueel antwoorden van jou aanvullen, voor het geval je dichtslaat, of je gerust stellen voordat je naar binnen moet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Crea: ik dacht de eerste keer dat ik bij het UWV kwam ook dat er helemaal niets aan de hand zou zijn zolang ik gewoon eerlijk was. En dat werd toch écht een gevecht van vele jaren. Het is bepaald niet gemakkelijk om in één gesprek en aan de hand van wat dossierstukken vast te stellen of en in hoeverre iemand kan werken, en het blijft gewoon mensenwerk. Dus ze hebben het gewoon mis af en toe.