Hebben verzekeraars verschillen in opstalverzekeringen polissen?

er is een asbestbrand geweest in de buurt en nu moet de buurt via onze eigen opstalverzekeringen de daken laten saneren. Nu vergoed de ene verzekeraar het wel en de ander het niet.
Bestaan er verschillen in polissen van verschillende verzekeraars? waarom doet de ene verzekeraar moeilijk en de ander niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja er zijn verschillen (maar dat wist je al).

Door bepaalde dingen wel of niet uit te sluiten kan de verzekeringsmaatschappij haar verwachte schadelast en de hoogte van de premie sturen.

Het is dus gewoon een kwestie van vooraf goed kijken voor welke voorvallen je verzekerd zou willen zijn en welke premie de maatschappij daarvoor vraagt. De keuze welke pakket of welke verzekeraar je kiest en welke premie je daarvoor over hebt maak je als verzekerde zelf. En soms blijkt dan achteraf dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.