Kinderwagen is gestolen uit onze gemeenschappelijke schuur, wordt dit vergoed door de verzekering?

Vanmorgen stond de deur van onze gemeenschappelijke schuur open, waarschijnlijk is iemand hem vergeten hem op slot te doen.
Probleem alleen is dat onze kinderwagen is gestolen. Wat nu? Heb al aangifte gedaan. Wordt dit gedekt door mijn verzekering?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Amadea
8 jaar geleden
Wat voor verzekering heb je dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maakt niet uit, geen verzekering die dat dekt lijkt me. Als de deur openstond en er geen braakschade is....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bel de verzekering
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk ook eens hoeveel je franchise bedraagt en of deze volgens je verzekeringsvoorwaarden wel of niet van toepassing is bij diefstal. Wie weet is deze van toepassing en hoger dan de kosten voor een nieuwe kinderwagen. Dan kan je je de moeite besparen.

Antwoorden (1)

Stond de deur daadwerkelijk voor de diefstal open of is dit een aanname? Of kan toch iemand hem gemanipuleerd hebben? Als het een deur is met aan de buitenzijde een blinde plaat of alleen een deurknop en hij wordt enkel afgesloten met een dagschoot, die heb je zo open zonder schade. Dus is hij mogelijk toch geopend? In dit geval zullen de meeste verzekeraars het gestolen moeten vergoeden tenzij er in de voorwaarden is opgenomen dat er niet wordt uitgekeerd bij nalatigheid zoals het niet (goed) afsluiten van een deur. Maar dit komt bijna niet meer voor.

Is het voor niet bevoegden onmiskenbaar duidelijk dat hij/zij wordt geacht niet deze ruimte te betreden ook al staat de deur open? Bv bordje verboden toegang o.i.d.
Ook dan zullen de meeste verzekeraars dit vergoeden.

Het fenomeen: Geen braakschade geen vergoeding is al jaren niet meer aan de orde vanwege het feit dat er talloze effectieve methodes zijn om in te breken zonder dat dit schade oplevert of dat dit zichtbaar is.

Terzijde: Als uw verzekering dit niet vergoed, onmiddellijk aangeven de verzekering op te willen zeggen en overstappen naar een andere maatschappij. Genoeg verzekeraars die zelfs "inboedel" die je meeneemt (denk aan Ipad of GSM) vergoeden bij verlies. En nee, die zijn niet duur.