Ik moet een zorgverzekering en ga volgend jaar studeren wat zijn de voordelen van een studentevverzekering en zitten hier nadelen aan?

Ik heb lenzen en ben aan de pil. Verder heb ik eigenlijk nooit wat aan mijn gebit en moet ik alleen naar de tandarts voor controle. Is het dan nog steeds handig om een studentenrekening te nemen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik bedoel studenten verzekering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In de laatste zin bedoel je studenverzekering, toch?

Dat kan. Soms is een studentenverzekering duidelijk goedkoper dan een vergelijkbare verzekering die niet speciaal op studenten is gericht. Maar dat is niet altijd zo, ook omdat er tegenwoordig op heel veel verschillende manier collectiviteitskorting mogelijk is. Soms biedt een studentenverzekering weer speciale extra's die gericht zijn op de doelgroep studenten (bij sommige studentenverzekeringen kun je bijvoorbeeld gratis condooms krijgen, of geldt een extra hoge vergoeding voor therapieën).

Het beste kun je even op een rijtje zetten wat je vraagt van een verzekering, en welke aanbieders er dan zijn. Via bijvoorbeeld kiesbeter.nl kun je invoeren welke vergoedingen je wilt, en dan rollen er een paar verzekeraars uit die je vervolgens kunt ordenen op hoogte van de premie, dekking en andere kenmerken. Vervolgens kijk je even voor welke van die verzekeraars je eventueel in aanmerking zou kunnen komen voor collectiviteitskorting (google is your friend) en vergelijk je dat met bepaalde studentenverzekeringen. Het kan zijn dat je goedkoper uit bent met een verzekering die niet specifiek op studenten is gericht, maar het zou ook goed kunnen dat juist een studentenverzekering het goedkoopste is. Echte nadelen zijn er niet. Hoewel sommige verzekeraars een wat betere service bieden dan andere, maakt het pakket dat je afsluit daar in principe geen verschil in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens: als je volgend jaar gaat studeren, en nu dus nog niet studeert, zal het niet overal mogelijk zijn een studentenverzekering af te sluiten. Sommige verzekeraars bieden speciale pakketten voor jongeren tot 30 (bijvoorbeeld) maar er zijn ook verzekeraars waar je alleen voor de collectieve studentenkorting in aanmerking kunt komen als je studiefinanciering ontvangt, dus als je dagonderwijs volgt aan een instelling voor wetenschappelijk of hoger beroepsonderwijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartstikke bedankt!