Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opstellen brief schadevergoeding hoe doe ik dat?

Goedendag,


Onlangs is er een grote waterschade ontstaan door de regen aan de muur van ons huiskamer. Heel de muur is ontzettend veel aangetast en bevat nu lelijke vlekken. Het is niet aan te zien. Nu heb ik contact opgenomen met mijn inboedelverzekering, maar die hebben mij gezegd te kosten op te schrijven en het per brief als offerte toe te sturen.

Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen en hoe ik zo een brief opstel.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
Op www.juridischloket.nl staan veel voorbeeldbrieven. Kijk daar eens op en doe er je voordeel mee!
Antoni
9 jaar geleden
Vraag je inboedelverzekeringsmaatschappij een voorbeeldbrief naar je te sturen! Dat lijkt mij zelfs nog een beter advies! Dan kan jij jouw brief precies zo maken zoals jouw verzekeringsmaatschappij dat wil! Als deze iets van jou verlangt, dan kan jij van de maatschappij ook best iets terugvragen! Het is een kleine moeite voor de maatschappij zo'n brief naar jou te sturen.
Antoni
9 jaar geleden
Hier https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ vind je de voorbeeldbrieven van het Juridisch Loket, maar ik raad je, zoals je hierboven al las, aan om eerst bij de verzekeringsmaatschappij om een voorbeeld te vragen. Wil je alles toch regelen via het Juridisch Loket, dan is het ook mogelijk om voor extra hulp persoonlijk langs te gaan bij een vestiging van het Juridisch Loket.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! Ik ga dat eens proberen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om te beginnen laat je een erkende schilder komen om de schade op te nemen en een offerte te maken. Deze bedragen geef je door aan je verzekering.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Misschien is er niet alleen een schilder nodig om de schade te herstellen en om meer of andere schade in de toekomst te voorkomen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding