Geld er bij een WA verzekering no claim?

En ik bedoel dan niet een WA auto verzekering maar die ene dat als je bijvoorbeeld de regenpijp van de buren kapot maakt met een bal dat dat vergoed word of ga je bij gebruik hiervan meer betalen aan premie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij particuliere WA is er geen no claim korting.
Verzekeren doe je om schade als gevolg van een onzeker en onbekend voorval te dekken.
Als je vaak een schade claimt dan kan de verzekeringmaatschappij van oordeel zijn dat schade bij jou niet onzeker is en de verzekeringsovereenkomst eenzijdig beëindigen.
Dat maakt het moeilijk om elders een verzekering af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doorgaans niet. Vaak geldt wel en eigen bijdrage per incident