betaalt de verzekering na een aanrijding voor een whiplash?

Buiten mijn schuld om aangereden nu whiplash kan ik op de verzekering rekenen of wordt dat jaren lang vechten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het staat als het goed is in de polis, je kunt anders altijd natuurlijk even bellen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er een schadeformulier gemaakt? Dan is de verzekering van de tegenpartij verantwoordelijk voor het betalen van de schade. De materiële schade aan je voertuig en de fysieke aan jezelf. Dit kun je met je regen verzekering regelen. Gewoon even bellen en je weet precies waar je aan toe bent.

Antwoorden (1)

Dit zal jarenlang vechten worden ben ik bang;

als eerste zal jij de verzekering van de tegenpartij op de hoogte moeten stellen van de schade die je lijd door de whiplash.

Daarna raad ik je aan een een letselschade advocaat in de armen te nemen, die weten exact wat er gebeuren moet (doktersattesten / ziekenhuisrapportages etc, etc.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij het op de hoogte stellen van de tegenpartij dien je ze uiteraard ook aansprakelijk te stellen voor de geleden schade.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf heb ik ook eens een aanrijding meegemaakt als passagier zijnde zittend op de achterbank. Ik keek opzij in een naderende kop staart botsing. Mijn chauffeur zag de achterop komende auto niet. Hoop gedoe. Geen tot weinig last, totdat ik de volgende dag op stond. Last van mijn nek. Bij het lopen en fietsen en dan vooral bij snelle hoofd bewegingen. Een whiplash volgens mij.
Dit zijn vervelende klachten en ook meer last van fel licht, met name van licht vanaf de zijkant achter mijn zonnebril. Om dit aan te tonen en te bewijzen is niet eenvoudig dan wel onmogelijk.
Daarnaast heb je te maken met jouw verzekering en de tegenpartij. De tegenpartij heeft ook een verzekering. Dat is dus verzekering tegen verzekering. Om een lang verhaal kort te maken :-). Verzekeringen willen geld verdienen en niet uitkeren. De volgende keer is het andersom en is er een zaak van de andere verzekering tegen de jouwe. Het interesseert ze weinig, jouw whiplash. Veel succes en maak je niet te druk. Krijg je nog meer last van je nek.
Ps, drie jaar later zwem ik en iemand spettert water in mijn ogen en ik draai mijn hoofd weg en ik voelde het nog steeds. Nu is het wel over, maar op de fiets scherp naar links en rechts kijken vind ik nog steeds niet fijn. Een whiplash sucks en weinigen zullen je begrijpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de reactie en dat klinkt weinig hoopvol, boven op de ellende, helaas heb ik ook veel pijn en erg door toedoen van hardrijders die boven op je zitten op de weg!!
U ook sterkte!